News/Info Running Doom Eternal running 1000 fps just for kicks and giggles! WOW!!!

emailx45

Местный
Регистрация
5 Май 2008
Сообщения
3,571
Реакции
2,439
Credits
574
Running Doom Eternal running 1000 fps just for kicks and giggles
by Hilbert Hagedoorn on: 08/28/2020
[SHOWTOGROUPS=4,20,22]

A Polish overclocking team has now tapped into Doom Eternal to drain the last bit of FPS out of ir. Extreme overclocking of the CPU and graphics card allowed the 1000 frames per second mark to be exceeded at times!, just for fun or fouce.

"Doom Eternal" uses the "id Tech 7" engine, which means that the still quite new PC game has relatively moderate system requirements, for example at least one AMD Radeon R9 280 or Nvidia GeForce GTX 1050 Ti graphics card, both of which are several generations behind them to have. 1000 frames per second (fps) are still very high, after all, nowadays you can actually play with a constant over 60 fps without any problems.

As part of QuakeCon, game publisher Bethesda and the Polish overclocking team 'X-Kom' came together to achieve the goal of 1000 fps, which required extreme overclocking with liquid nitrogen (LN2).

The Intel Core i7-9700K processor was overclocked from 3.6 to 6.6 GHz and the ASUS Strix GeForce RTX 2080 Ti from 1350 to 2400 MHz.

An ASUS Maximus XI APEX motherboard, 16 GByte HyperX Predator DDR4-4000 main memory and a Samsung 512GB M.2 NVMe Evo Plus SSD and a 1200W power supply.

With all this done, the super-cooled and overclocked system managed to pass the target figure of 1,000 FPS in Doom Eternal for this overclock.



[/SHOWTOGROUPS]
 

eatmaster

Местный
Регистрация
29 Июл 2020
Сообщения
274
Реакции
29
Credits
0
Да какие там 60 кадров в сек. Давно доказано тестами, что человеческий глаз не видит разницы между 60 и 30 кадрами в сек. А вообще - человеческий глаз может видеть только 24 кадра/сек. (в кинематографе обычно используют 1 запасной кадр, т.е. 25 кадров/сек.)
 

emailx45

Местный
Регистрация
5 Май 2008
Сообщения
3,571
Реакции
2,439
Credits
574
Вы можете быть правы в своем утверждении. Однако 60FPS касается плавности изображения на экране, времени отклика между командами и вычислений, выполняемых между различным задействованным оборудованием.

Итак, чем выше FPS, тем лучше для зрителя. Еще меньше будет ощущение дискомфорта в глазах.
Если у вас будет более плавное изображение, ваши глаза будут меньше уставать.

Таким образом, это не обязательно улучшит ваше цветовое восприятие.
 

eatmaster

Местный
Регистрация
29 Июл 2020
Сообщения
274
Реакции
29
Credits
0
Вы можете быть правы в своем утверждении. Однако 60FPS касается плавности изображения на экране, времени отклика между командами и вычислений, выполняемых между различным задействованным оборудованием.

Итак, чем выше FPS, тем лучше для зрителя. Еще меньше будет ощущение дискомфорта в глазах.
Если у вас будет более плавное изображение, ваши глаза будут меньше уставать.

Таким образом, это не обязательно улучшит ваше цветовое восприятие.
Раньше было лучше! Это заморочки не более, все прекрастно работало и без этих ФПС в мониторах. Лишь бы с народа денег побольше стянуть